7 Aralık 2013 Cumartesi

Taksit Yapmayan ve Puan Vermeyen Kartlarda Aidat Olmayacak

Kredi kartlarıyla ilgili yeni düzenlemeler herkesin merak konusu. Uygulama ne zaman devreye girecek ve neler getiriyor, bugünlerde her kredi kartı sahibi bu soruların cevabını arıyor. Yeni kredi kartı tasarısında en çok merak edilen konuların başında kart aidatları ve yıllık üyelik ücretleri geliyor. Yıllık üyelik aidatı, kart üyelik ücreti gibi değişik isimlerle bankalarca kredi kartı sahiplerinden yıllık ya da 6 aylık olarak kesilen ücretler tarih oluyor. Kart hamili tüketicilerle bankaları karşı karşıya getiren ve uzun zamandır sorun teşkil ederek dilekçe yoluyla ya da tüketici hakem heyetleriyle çözümlenmeye çalışılan sorun için yeni bir formül geliştirildi. Gümrük ve Ticaret Bakanı Yazıcı’nın yaptığı son açıklamaya göre bankaların vatandaştan talep ettikleri yıllık ücret ve komisyonlar hakkında yeni bir düzenleme getiriliyor. Bu yeni uygulama ile bankaların faiz dışındaki gelir kalemlerinin üst sınırları BDDK tarafından belirlenecek. Kredi kartı sahipleri taksit ve puan kazanımı gibi özellikleri olmayan kredi kartını tercih edebilecek ve bu durumda yıllık kart ücreti ya da üyelik aidatı alınmayacak.

Yeni kredi kartı uygulama taslağına göre taksit yapmayan ve yapılan alışverişlerden puan kazandırmayan bir kredi kartı tipinin geliştirilmesi ve bankalarca müşterilerine sunulması zorunlu hale gelecek. Taksitsiz ve puansız kredi kartını kullanmayı tercih eden müşteriler kredi kartı için yıllık ücret ya da aidat ödemeyecek. Alışverişlerde taksit ve puan kazanımı gibi avantajlardan yararlanmak isteyenler yıllık ücret ödeyecek. Bankaların uyguladığı ve işlemler için talep ettikleri ücret ve komisyonlar tamamen kaldırılmayacak. Ancak ücret ve komisyonlar için bir üst tavan belirlenecek. Bankalar ücret alınan kredi kartları için de bu tavanı aşamayacak ve bu tavanın üzerinde yıllık kart ücreti belirleyemeyecek. Ancak rekabet etmek isteyen bankalar belirlenen tavan fiyatından daha düşük ücret ve komisyon tutarları uygulayabilecek.

Kredi kartı için çekilen yıllık ücretlerin geri ödenmesi sorunu bugüne kadar bankaya dilekçe verilmesi ya da tüketici hakem heyetleri yoluyla halledilmeye çalışılıyordu. Ancak mevcut durumda bankalar bazı iade isteklerine olumlu yanıt veriyor, ancak bazı kart ücretleri iade edilmiyor. Bu sorunla ilgili olarak tüketici hakem heyetlerine de yoğun bir şekilde şikayetler yapılmaya devam ediliyor. Bankalarla kart kullanıcılarını karşı karşıya getiren yıllık ücret sorununun yasal düzenlemeyi aşılması hem müşterileri hem de bankaları memnun edecek gibi gözüküyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder